Pages

Welcome To Blog Inspirasi Suka-Suki Kehidupanku..Kenali Duniaku Hidupku..Nothing Interesting,But its Special to me..
Powered By Blogger

what are you searching??

Saturday, April 23, 2011

:: bLOg UpdatE :: kEnE tiPu lOrH ::

Assalamualaikum..wbt..

Tengah buat apa tu?? Korang tak keluar ke?? Tak bosan ke duduk kat rumah je??
Aku?? tak keluar pun la.. Bosan jugak ni.. Baik-baik planning nak pergi Icity, tapi tak jadi la..

Korang nak tau 1 cerita tak?? Hari ni ada orang kene tipu.. Padan muka dia.. Tidur bangun ny petang..
Nak tau siapa?? Nurul Nadzirah.. Opsss... macam nama aku je.. hahaha.. Memang aku lah insan yang malang tu..

Kisah bermula:

Penipu : Hello, Selamat Petang Cik.. Saya daripada Celcom Centre nak bagitahu bahawa No. Cik xxx-xxxxxxx telah memenangi peraduan kami.. Hadiah yang Cik menang adalah bernilai RM5000 Sahaja.. Nama saya xxxxxxxx.. Saya pegawai xxxxxx di Celcom.. ( siap bagi alamat lagi..tapi aku tak ingat..mamai la katakan..)
Aku yang malang : Selamat petang.. haaa??? Peraduan.. Peraduan apa pula ni..
Penipu : Kami telah memilih dan No. Cik telah ditipu menang peraduan kami..
Aku yang tengah mamai : So?
Penipu : Apa dia Cik??
Aku yang marah : Jadi apa saya perlu buat? (Bongok tol tak faham lak aku speaking)
Penipu : Kami akan memasukkan duit yang Cik menang tu ke dalam akaun Cik.. Cik ada ATM Card??
Aku yang hampir kene tipu : Ada.. tapi saya pakai akaun Bank xxxxx...
Penipu : Boleh.. kami akan masukkan juga.. Boleh tak Cik bagi No.kad Atm Cik tu.. Kami akan masukkan..
Aku dah kene tipu : xxxxxxxxxxxxxxxx ...
Penipu : Jarak Cik dari ATM berapa KM?? Kalau boleh Cik pergi ke ATM tersebut dan ikut arahan yang saya beri..
Aku lah si Malang : Dalam 10 Min je.. ( Sebab pergi kelas jalan kaki dalam 10 Min je)
Penipu : Saya akan telefon Cik semula dalam Pukul 3 petang..
Aku tertipu lagi : Baik...
Penipu : Terima Kasih Cik atas kerjasama yang diberikan..
Aku yang mengong : Sama-sama...

Panggilan pun dah diletakkan.. Aku yang dah sedar sikit pun tanya la kat kawan-kawan aku pasal tu.. Diorang pun terkejut juga.. Aku pun pe lagi call la Celcom Careline 1111 and tanya betul ke Celcom ada buat peraduan.. and Gadis tu cakap kalau ada pun hadiah akan diambil di HQ and akan diberikan Cheque.. Aku pun tanya lah pe aku nak buat ini, and Gadis tu pun cakap la call pihak bank.. and for FIRST TIME aku call Bank.. and si Jejaka pula yang angkat.. And aku story la kat jejaka tu.. Die tanya No.IC aku and cakap kad aku dah kene block.. haaa???? kene block.. Duit tak ambil lagi.. Tinggallah aku seekor kera.. Tanpa duit..hehehe.. Mandi tak basah, Makan tak kenyang.. Termenung je la.. Bila call mama aku suruh Bank-in duit kat kawan aku, aku lak kene marah disebabkan 'kebaikan' aku tu..heheheh

Moral of the story:
Jangan percaya dengan sebarang peraduan.. Dahlah tak ada join pape, tetibe menang..Pelik..pelik... And one more thing jangan bangun lewat.. hehehe

No comments:

Latest Update From Suka-Suki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers