Pages

Welcome To Blog Inspirasi Suka-Suki Kehidupanku..Kenali Duniaku Hidupku..Nothing Interesting,But its Special to me..
Powered By Blogger

what are you searching??

Monday, April 25, 2011

:: bLOg UpdatE :: LuAhAn dAri hAti lElAki kE cUpInG tElinGa pErEmPuAn ::


Assalamualaikum..wbt...

SALAM 1 DUNIA.. Amacam gempak tak.. hehehe.. Sambil aku layan Chipsmore pagi-pagi yang sejuk ni dan di inspirasi kan dengan lagu Aishiteru dan ingatan aku pada Cik Fiz aku pun merajinkan diri untuk meng'update blog aku ni.. Ni pun aku baru lepas study akaun ni.. So sementara mata tak mengantuk lagi, aku pun nak share la sikit cerita aku pasal kawan-kawan sekeliling aku.. Aku tak reti nak bagi nasihat kat orang lelaki ni.. Jadi aku beri pendapat sebagai seorang perempuan.. Hari ni silap taip lak... Malam tadi aku ada lepak dengan 2 orang kawan lelaki yang aku agak rapat juga la.. And masing-masing ada masalah.. Seorang dengan masalah dengan couple and seorang lagi dengan masalah hidup.. So aku dengan baik hati nya nak jadi lah pendengar dan pemberi pendapat yang baik..

Tapi tak sangka susah juga nak jadi pendengar yang baik kan.. Aku hanya mampu mendengar.. Dan berfikir apa yang diorang cerita.. And aku nak say Terima kasih kat Siti Azwaniza sebab sudi jadi pendengar masalah hati aku yang baik.. Tengok tu.. Aku pun ada tempat nak share masalah.. Tapi tak semua masalah.. Melainkan kalau masalah tu Cik Niza kenal orang yang memberi masalah tu baru saya story kat dia.. Kesian lak dia kalau nak kene dengar masalah semua orang kan.. hehehe

Sambung cerita pasal kawan aku tu, memang tension la kan time exam ade masalah dengan couple.. Cukuplah aku merasa frust teramat sangat masa semester tiga.. Tak boleh nak fokus kot masa tu.. Serik.. Serik.. Alhamdulilah sem ni aku frust masa awal-awal sem.. hehehe.. Mengong je kan.. Serius aku serba kesian kat kawan aku tu.. Walaupun aku tak tau ape punca nya, tapi aku merasa kesannya sebab dia tak balas mesej aku, chat aku pun tak reply and aku komen pon tak ada bagi respon.. Memang nak makan pelempang la kan.. Serius aku pantang orang bad mood dengan aku.. Papehal aku sebagai kawan doakan dia dengan GIRLFRIEND dia baik semula.. Sayang kot hubungan 3 tahun tu.. To my friend tu, Be a strong guy.. Perempuan bukan ada seorang aja.. Teringat pula nasihat Cik Fiz kat aku.. Memang berguna ayat tu la.. hehehe  <3 <3 <3

Bagi kawan aku yang seorang lagi ni pulak.. Masalah hidup yang dia hadapi adalah MACAM MANA NAK JADI BAIK.. adooiii... Tercengang juga aku bila dia cakap macam tu.. Sebab aku tak reti nak ubah orang jadi baik ni.. Sebab aku pun bukan baik mana sangat.. Tapi ape yang aku mampu cakap, kalau betul dia nak jadi baik.. Mulakan dari hati.. Dia kenalah ikhlas nak jadi baik.. Bukan terpaksa or dipaksa..  InsyaAllah kalau dia betul-betul ikhlas Allah akan permudahkan apa yang dia nak buat.. Seriusly bila dia cakap macam tu aku pun rasa aku nak jadi BUDAK BAIK.. Tersedarlah aku dari mimpi.. hehehe... 

Kawan time senang 999 orang dari 1000.. Tapi kawan time susah 1 dalam 1000 orang, and kadang-kadang orang yang kita benci tulah yang akan menjadi pendengar kita.. 

Nota Cik by : Tapi Cik Niza saya tak benci taw.. Saya sayang dia sangat-sangat.. hehe.. and to kawan aku yang terasa tu aku minta maaf sesangat.. Bukan niat nak memerli.. Tapi aku hanya nak memberi pendapat..

FIN..

4 comments:

Nurul Nadzirah said...

tiada siapa yang akan gembira sepanjang masa.. kesedihan tu menandakan Allah ingin menguji kita..jadi berfikiran positif,.

Unknown said...

sobo jelarh cik ira oit,,,
adat berkawan,,,:)
rite???
i follow u, u follow me back.
-peace-

Nurul Nadzirah said...

woit mkck..xtdo ag ke ko..hahaha..ok2..aq follow ko k..

Unknown said...

mak cik,!!!!!1
saye bru bgun ar,,,,

Latest Update From Suka-Suki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers