Pages

Welcome To Blog Inspirasi Suka-Suki Kehidupanku..Kenali Duniaku Hidupku..Nothing Interesting,But its Special to me..
Powered By Blogger

what are you searching??

Saturday, April 23, 2011

:: bLOg UpdatE ::dOyAn oH dOyAn::

Assalamualaikum..wbt...

Dah dinner belum?? As usual sekarang aku semakin RAJIN meng'update blog aku..
Mungkin sebab minggu ni je aku dapat tengok blog aku puas-puas..
Nanti dah balik JOHOR memang tak sempat la nak bukak blog aku ni..

Story aku malam ni pasal DURIAN.. Kenapa aku nak cakap pasal durian sebab tadi aku baru pas melantak durian dengan TOK DOL and TOK SURIP kat Wellness Zone Teluk Kemang.. (Terlepas gak rasa mengidam nak mam durian ni..) Sesuka hati kitorang je kan nak makan kat situ.. hehehe.. Ala, nama pon berkelah kan.. Tak kisah lah makan apa kan.. hahaha.. Memang puaslah dapat makan doyan (durian) tu tadi.. Beli 4 Biji RM10.. Isi lak elok-elok lak tu.. Memang sedap la kan.. Lemak Berkrim Disukai Kami.. Tapi tadi larat makan 3 biji je.. Lagi sebiji aku bagi budak rumah aku.. Memang macam nampak hantu je kengkawan aku masa aku tunjuk durian.. Mana tak nya, durian tengah mahal.. Ade sebiji tu harganya sekilo RM14, tp sebab dah merekah diowg jual la longgok..

* Raja Buah bukan Raja Durian..
Ni lah salah satu durian yang kitorang makan tadi.. And yang dah buka tu la yang sekilo RM14 tu.. Memang isinya sedap gila la.. Makan sebiji pun rase puas ni kan makan 3 biji.. Memang buat aku rasa nak muntah lah kan..

Cerita Pasal durian:

Mama aku pernah cerita kat aku KENAPA aku suka sangat makan durian.. Mama aku cakap masa aku dilahirkan,masa tu tengah MUSIM durian.. Belakang rumah atok aku pulak masa tu ada banyak juga la pokok durian ( termasuk pokok durian rumah orang )... And mama aku pula berpantang kat kampung aku Felda Sungai Sayong.. And masa dalam pantang tu, durian kat umah atok aku tu memang dah musim gugurlah.. Nak dijadikan cerita mama aku TERLIUR juga lah dengan bau durian tu.. So, mama aku pun makan la sikit.. nak ditambahkan menjadi cerita yang sebenar-benarnya mama and atok kesian tengok kat aku, so diowang JAMAHKAN lah aku durian.. Aku still dalam hari pulak tu.. Memang layan la kan.. Patut lah aku jadi hantu durian..

Tapi banyak-banyak buah-buahan durian la buah yang paling aku minat la.. Sebab ada musim kan.. Jadi bila musim nya memang excited la kan..hehehe..

FIN...
pOst by Nenek...

No comments:

Latest Update From Suka-Suki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers