Pages

Welcome To Blog Inspirasi Suka-Suki Kehidupanku..Kenali Duniaku Hidupku..Nothing Interesting,But its Special to me..
Powered By Blogger

what are you searching??

Thursday, June 23, 2011

:: bLOg UpdatE :: aPa nAk jAdi ::

Assalamualaikum..wbt..

Malam ni aku agak sedikit rajin nak update blog.. 
Sebab esok aku cuti... hehehehe.. 
So, pe planning untuk esok ye... emmmmm... 
Opsss... Bukan tu yang aku nak story sebenarnya...

Okay... begini cerita nya...

Pada suatu malam, ada open house kat rumah Bos ( Cina ) aku ni..
Aku pun pergi lah dengan kawan-kawan kerja aku.. 
Memang mengharapkan dapat makan nasi beriyani.. 
Dahlah nak beli kat kedai mahal, so pergi makan free je la kat rumah bos aku... hehehe.. 
Kalau dah kerja dengan cina ni, dah tentu la staff and supplier ramai cina.. 
And bos aku pun ade sediakan Arak and Wain untuk para tetamu.. 
Kat situ hanya ada tiga orang je melayu.. 2 perempuan and seorang lelaki.. 
Dah tentu salah sorang perempuan tu aku and dua orang lagi Sarina and Rosli 
Opssss... Dirahsiakan nama nya... 
Sesampai ny kami kat rumah bos, yang lain-lain semua dah masuk dalam rumah lah sebab nak tengok design rumah bos aku..
 Al-maklum lah.. baru pindah la katakan.. 
Tapi aku dengan dak lelaki melayu tadi tak masuk, kami terus pergi cari nasi beriyani.. 
Dah lapar sangat la.. hahaha.. Masa aku amek makanan tu, husband bos aku tunjuk la yang mana haram and yang mana halal.. 
So memang was-was la nak makan.. Aku pun cepat-cepat amek makanan and dok2 la kat table yang disediakan.. 

Masa aku tengah nak amek air, memang aku terkejut la kan, bapa mertua bos aku leh lak hulur Guinness kat aku.. 
Perghhhh... memang aku rasa iman aku dinodai oleh syaitan.. 
Aku cepat-cepat geleng kepala cakap tak nak... 
Ya Allah memang masa tu terus hilang selera makan aku.. Tapi sebab perut dah lapar, aku telan je nasi yang ada tu.. 
Tapi satu demi satu tin guinness ada kat atas meja aku.. Sebab aku dok satu meja ngan staff cina yang lain.. Memang selamba je diorang minum.. Tapi aku tak heran sangat la tengok diorang minum.. 
Sebab bagi diorang, benda tu tak haram.. Tapi aku amat terkejut, bila sorang dak melayu ni, selamba dia je teguk segelas wain... 
Masa tu hanya Allah je la yang tau pe perasaan aku tengok orang se agama dengan aku diperbodohkan dengan agama lain.. 

After kejadian tu, memang aku tak nak stay lama la.. 
Aku minta kawan aku hantar balik.. Tak sanggup lah aku nak tengok dak melayu kita dirosakkan dengan kaum lain.. 
Kalau setakat perempuan hisap rokok maybe aku dah biasa tengok kat Jusco tu.. 
Tapi 1st time dalam hidup aku, aku tengok dak melayu minum air kencing syaitan.. 
Astagfirullah...

ESOKNYA... 
Aku masuk kerja pukul 10.30... Memang ada staff yang masuk petang sebab malam tadi terlebih minum... And diorang cerita la pasal malam tadi.. Benda yang aku paling tak sangka aku leh dengar bila dak melayu yang minum tu dia cakap 
''Sedap la wain tu..'' 
Memang tak di sangka... Tak terpikir ke diorang benda tu HARAM.... emmmmm.. 
Ntah la.. Sekarang ni dak muda semakin menjadi-jadi... 
Walaupun buruk mana perangai kita ni, tak payahlah berbangga dengan kejahatan tu...

OK...ADA GAMBAR NAK UPLOAD..TAPI TAK TAU PE MASALAHNYA...

Nota: Harap maaf andai ada yang terasa.. Bukan niat nak memerli atau memalukan.. Tapi hanya ingin mengingatkan... Sekian Terima Kasih..

No comments:

Latest Update From Suka-Suki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers